Основні рішення у питаннях приватизації має приймати сесія обласної ради, - Анатолій Підгорний

26 листопада 2021, 17:30

Депутати обласної ради під час засідання сесії затвердили Порядок приватизації майна та Положення про аукціонну комісію. Ці рішення дадуть поштовх початку приватизації майна, яке використовується неефективно. В результаті приватизації бюджети отримають додаткові надходження спочатку від продажу, а надалі, від податкових надходжень бізнесу.

- У Порядку прописані повноваження обласної ради, голови обласної ради, управління об’єктами спільної власності територіальних громад області, балансоутримувачів та взаємодію між ними. Положення про аукціонну комісію необхідне для того, аби забезпечити функціонування процедури приватизації майна. Йдеться саме про малу приватизацію, де вартість майна не перевищує 250 млн грн. Зауважу, що основні рішення в цьому процесі прийматимемо колегіально під час сесії. Це зробить приватизацію на Черкащині відкритою і деполітизованою, - зауважив голова обласної ради Анатолій Підгорний.

Загалом на продаж виставлятимуть об’єкти, які використовуються неефективно чи їхнє утримання приносить лише збитки обласному бюджету. 

Звісно не всі об’єкти можна приватизувати. Так у Законі України Про приватизацію державного і комунального майна є перелік того, що не може бути приватизоване, зокрема майно закладів охорони здоров’я системи екстреної медичної допомоги тощо. Також обласна рада затвердить відповідний перелік майна, яке не підлягає приватизації. Це унеможливить продаж об’єктів, діяльність яких наповнює обласний бюджет та забезпечує повноцінне функціонування інфраструктури.

Раніше керівники кількох депутатських фракцій обласної ради у коментарях виданню “Про все” розповіли про своє ставлення до цих рішень.

Віталій Коваль, керівник фракції «Європейської солідарності»  вважає, що приватизація – це один з відпрацьованих, прозорих і дієвих механізмів наповнення обласного бюджету.

- Яскравий приклад вчасного проведення приватизації – це черкаський Приладобудівний завод. Довкола нього довго билися, як «риба об лід», поки він фактично затягувався в боргову яму. Якби вчасно прийняли правильне рішення, то цього б не було. Так само нам треба дивитися і на комунальні підприємства обласної ради, - переконаний депутат. - Це нормальна практика, область також має думати про наповнення бюджету. Якщо зважати на те, що деякі повноваження облради відійшли до місцевих органів влади,  в тому числі в частині розпорядження землею, то розробка нової комплексної програми приватизації для Черкаської області цілком на часі. Можна подивитися вільні площі та об’єкти на балансі обласної ради, як ті ж самі збиткові аптеки «Фармації».

Звісно, на думку Коваля,  цьому має передувати належна оцінка такого майна.

- Щодо того, чому Черкащина тільки зараз входить в цей процес, можу говорити лише як депутат цього скликання. Можливо у попередніх обранців були якісь свої міркування з цього приводу. Пояснити це дійсно важко. На сьогодні бачення інше. Дається в знаки децентралізація. У нас є вдосталь комунальних об’єктів, які потребують належного фінансування. Ми повинні думати в першу чергу, як і де знайти на них кошти, - резюмує Віталій Володимирович.

Серед тих, хто підтримує створення такої програми – і фракція ВО ЧЕРКАЩАНИ. Її керівник – Олександр Коваленко, переконаний, що область має припинити практику фінансувань бюджетного тягаря – об’єктів, які не можливо відтворити коштами бюджету.

- Деякі з них ще функціонують, але більшість – це ті, що перетворились на майнові об’єкти, які не провадять діяльності та вимагають суттєвих капіталовкладень для їх підтримання в робочому стані, - каже Олександр Анатолійович. - Зробити це варто в першу чергу задля економії бюджетних коштів та уникнення спекуляцій. Ми переконані, що у приватних руках при професійному підході такі об’єкти можуть отримати «друге дихання». А це, відповідно, інвестиції, робочі місця та податки у бюджет області та територіальних громад.

Своєю думкою також поділився керівник фракції  «Слуга народу» Анатолій Яріш.

- Це питання однозначно важливе. Є об’єкти, які безумовно треба залишити у комунальній власності.  Є й такі, щодо яких треба дивитися, чи потрібні вони обласній раді, як органу місцевого самоврядування – чи вони функціонують, чи стоять і розпадаються. Останні можна виставити на приватизацію, хай приватний бізнес обирає, може це їх профіль. Однак це все треба ретельно вивчати, - каже Анатолій Яріш.


Виконавчий апарат обласної ради