Для новоствореної Баштечківської громади проведено консультацію

12 липня 2019, 15:09

Однією з нещодавно створених громад є Баштечківська ОТГ, саме її днями відвідали радники Черкаського Центру розвитку місцевого самоврядування, створеного за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» та Мінрегіону, щоб провести консультацію «Перші кроки після об’єднання громад: бюджетні питання та муніципальні послуги» для голови ОТГ, в.о. старост та бухгалтерів.

За інформацією Центру під час заходу радник з питань місцевих фінансів Микола Гулько надав роз’яснення, зазначивши, що виконання бюджетів до кінця року можливе за двома варіантами: виконувати окремо або об'єднати бюджети. Також, розповів про повноваження нової ради та місцевого фінансового органу в особі голови ОТГ та про перші кроки,які необхідно зробити на першій сесії в частині бюджетних питань.

«Для новоствореної ОТГ, в першу чергу, необхідно провести «інвентаризацію» власних доходів, майна та земель для розуміння, які є ресурси в громади. Також потрібно проаналізувати, які доходи перейдуть до ОТГ з 2020 року, особливо ПДФО, базова дотація та освітня субвенція, та порівняти із видатками, які їм необхідно в першу чергу передбачити для надання якісних послуг жителям громади (аналіз мережі, штатів та контингентів). Продивитись діючі місцеві цільові програми, які фінансувались із бюджетів сільських рад, що увійшли до ОТГ та прийняти вже нові програми рішенням ради ОТГ» - зазначив радник з питань місцевих фінансів Микола Гулько.  

Радниця з питань муніципальних послуг, Анна Сарана розповіла про практику схожих за розміром та кількістю населення громад у сфері охорони здоров’я, освіти, соцзахисту та безпеки. Представникам громади було представлено можливі варіанти дій для досягнення забезпечення якісними муніципальними послугами. Також у ході консультації обговорено важливість проведення аналізу та інвентаризації всього, що є на території громади. Такий аналіз дозволить оцінити стан справ на сьогодні та дасть змогу розпочати планування подальших кроків. 

«Тільки перевівши подих після перших виборів, громада має вирішити велику кількість питнь і якнайшвидше. Це неймовірно складно робити вперше, навіть якщо головою ОТГ стає людина, що до цього часу займала посаду голови села/селища/міста не один рік – специфіка роботи інша. Ще не маючи на початку роботи ОТГ укомплектованого штату, коли намагаєшся розібратися з новими обов’язками та з документацією рад, що об’єднались, хочеш зробити так, щоб усі працівники об’єднаних рад отримали вчасно заробітну плату та залишилися з роботою, такі питання як забирати на себе муніципальні об’єкти, відходять на другий план. Та досвід показує, що треба тримати руку на пульсі, бо задоволення жителів громади прямопропорційно залежить від якості послуг, що надаються в громаді. Тому громада має з перших днів розпочинати аналіз мереж закладів, щоб зрозуміти, що було б краще забрати собі, задля надання яких послуг краще об’єднатись з іншими населеними пунктами завдяки міжмуніципальному співробітництву, а що дофінансовувати», – зазначила Анна Сарана.


Виконавчий апарат обласної ради