Що треба знати про техогляд в Україні 2019: хто зобов'язаний пройти, нові правила і штрафи

24 липня 2019, 10:39

Як відомо, з 1 травня 2019 року в Україні змінили правила обов'язкового технічного контролю (ОТК) – огляду транспортних засобів. Вони пов'язані з тим, що наша країна приводить своє законодавство у відповідність з актами Європейського Союзу. Зміни у порядку проведення ОТК були затверджені постановою Кабінету Міністрів від 23 січня 2019 року № 46, яку було опубліковано 7 лютого 2019 року.

У техогляді змінилося чимало. Окрім того, оновили і документи, які підтверджуватимуть успішне проходження технічного огляду. Тепер, крім звичайних бланків, водій отримуватиме мітку радіочастотної ідентифікації, яку він буде зобов'язаний прикріпити на внутрішній частині скла зверху справа.

У МВС зазначили, що це допоможе уникнути фальсифікації і зробить роботу перевіряючих органів набагато простішою.

Отже, власники яких ТЗ зобов'язані пройти ОТК своїх авто.

У 2015 році Міністерство інфраструктури запропонувало ввести обов'язкову перевірку технічного стану легкових автомобілів і причепів, починаючи з 2019 року, а мотоциклетної техніки - з 2022 року. Це рішення прийнято завдяки передбаченому закону «Про приведення законодавства України у сфері автомобільного транспорту відповідно до актів Європейського Союзу».

Технічний огляд для вантажних автомобілів повернули в 2015 році, для автобусів – у 2017.

Відтепер, з 1 травня 2019 року техогляд в Україні повинні будуть пройти:

  • Легкові автомобілі, які використовують для транспортування вантажу, або перевезення пасажирів, що експлуатуються з метою отримання прибутку.
  • Вантажні автомобілі та причепи;
  • Автобуси та спеціалізовані транспортні засоби, що перевозять небезпечні вантажі;
  • Всі автомобілі, які працюють в службі таксі.

Однак треба враховувати, якщо власник отримав бланк протоколу ОТК до вступу вищезазначених змін, він має право не проходити техогляд, поки не закінчиться термін дії бланка старого зразка.

Водночас нині можуть не проходити техогляд:

  • Легкові автомобілі, які використовують для перевезення пасажирів або вантажів для отримання прибутку, вантажні автомобілі вантажопідйомністю до 3,5 тонни, термін експлуатації яких не перевищує 2 років;
  • Технічні засоби для агропромислового комплексу, визначені Законом «Про систему інженерно-технічного забезпечення агропромислового комплексу України»;
  • Приватні легкові авто будь-якої марки, моделі та причепи до них;
  • Мотоцикли, мопеди, мотоколяски та інші прирівняні до них транспортні засоби.

Що перевірятимуть на техогляді?

Тут правила змінилися не дуже сильно, і на техогляді перевірятимуть такі деталі і системи автомобіля:

  • система гальмового і рульового керування;
  • зовнішні світлові прилади, пневматичні шини та колеса;
  • світлопропускна здатність скла;
  • газобалонне обладнання (за наявності);
  • ідентифікація транспортного засобу, складові частини, системи, в тому числі встановлене обладнання, інші елементи в частині, що безпосередньо стосується безпеки дорожнього руху та охорони навколишнього середовища, в обсязі, визначеному законодавством.

Виникає ще одне запитання: як часто потрібно проходити техогляд і яким буде штраф?

Так ось, легкові автомобілі після першого їх використання повинні перевіряти через чотири роки, після цього – кожні два. Машини ж, які використовують для перевезення пасажирів, – щороку.

Штраф за експлуатацію автомобіля без талона техогляду буде складати до 1,7 тисячі гривень. Якщо ж водія з таким порушенням зловлять вдруге, його позбавлять прав на термін від трьох до шести місяців

Джерело – Цензор.НЕТ із посиланням на УНІАН


Виконавчий апарат обласної ради